Trendyol, Avrupa’ya açılıyor! İşte yeni rotası
Trendyol’un yeni rotası ‘Doğu Avrupa’ oldu. Yunanistan, Romanya, Macaristan ve Çekya da Trendyol’la tanışıyor.
Trendyol’un yeni rotası ‘Doğu Avrupa’ oldu. Yunanistan, Romanya, Macaristan ve Çekya da Trendyol’la tanışıyor.
Türkiye’nin başkan, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, 30 Kasım-1 Aralık tarihlerinde Azerbaycan’ın başşehri Bakü’de gerçekleştirilen, bölgenin en kıymetli inovasyon aktifliği olan InMerge Innovation Summit’in ana destekçileri ortasında yer aldı.
Azerbaycan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Shahmar Movsumov, Azerbaycan Dijital Kalkınma ve Ulaştırma Bakanı Rashad Nabiyev, Azerbaycan İktisat Bakan Yardımcısı Elnur Aliyev, Apple’ın kurucularından Steve Wozniak, Shazam Kurucusu ve CEO’su Chris Barton, Tesla’nın kurucu ortağı ve CTO’su JB Straubel ve PASHA Holding CEO’su Jalal Gasimov üzere kıymetli isimlerin ve kanaat başkanlarının yer aldığı aktifliği yaklaşık 3 bin kişi takip etti.
Trendyol Kümesi CEO’su Fazilet İnan’ın açılış konuşmacılarından olduğu aktiflikte Trendyol’un Azerbaycan Genel Müdürü İrem Yılandil de farklı oturumlarda bilgi ve tecrübelerini izleyenlere aktardı. Türkiye’nin başkan e-ticaret şirketi olduklarını belirten Fazilet İnan, “Amacımız Avrupa, Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri’nin de içinde olduğu bölgenin başkan e-ticaret şirketi olmak ve 300 binden fazla yerli üretici ve esnafımızı bu bölgeye satış yapar hale getirmek” dedi.
Trendyol Kümesi CEO’su Fazilet İnan, InMerge Innovation Summit kapsamında, Bakü’de basın mensuplarıyla bir ortaya geldi. İnan toplantıda Trendyol’un Azerbaycan pazarına ait sonuçlarını değerlendirirken, yurt dışı açılım ve e-ihracat planlarından da bahsetti.
Azerbaycan pazarında 1,3 milyon müşteriye ve 6,3 milyon siparişe ulaştıklarını söyleyen İnan, “Azerbaycan’daki sonuçlarımızdan çok mutluyuz. Teknolojik altyapı ve fiziki yatırımlarımız ve tıpkı zamanda pazarlama çalışmalarıyla, satıcılarımızla birlikte daha düzgün sonuçlar elde edeceğiz.
Yurt dışı açılım stratejimiz kapsamında kıymetli bir adım daha atıyoruz. 2024 yılı birinci çeyrek itibarıyla Doğu Avrupa pazarına açılacağız. Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile başlayacağımız pazarda önümüzdeki devirde ülke sayısını da artıracağız” dedi. İnan, “Hedefimiz 300 bin satıcımızın tümünü Avrupa, Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri’nin de içinde olduğu bölgeye satış yapabilir hale getirmek” biçiminde konuştu.
Doğu Avrupa’da maksat 350 milyon dolar ticaret
Trendyol’un Doğu Avrupa pazarına açılma planına ait açıklamalarda da bulunan İnan şunları söyledi:
“Uluslararası operasyonlarımızı genişletme, daha fazla sayıda yerli üretici ve esnafı yurt dışına açma hedefimize- yeni coğrafyaları da ekleyerek- koşmaya devam ediyoruz. Türk eserlerine o coğrafyada da büyük bir ilgi olduğunu biliyoruz.
Üreticilerimizin kalite anlayışı, eserleri ve marka konumlandırmaları için değerli potansiyel vaat eden bir pazar. Türkiye’den kısa müddetlerde ve düşük maliyet ile erişimimiz olan bir bölge olması, birçok manada avantaj sağlıyor.
Bu pazarın sunduğu avantajları kullanarak, Türk üreticilerini, eserlerini ve markalarını yurt dışı pazarlara ulaştırıp ülkemizin e-ihracatına katkı sağlayacağız. Doğu Avrupa pazarında, 2024 yılı birinci çeyrek itibariyla öncelikle Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya’da faaliyetlerimize başlayacağız.
Öncelikli ülkelerdeki faaliyetler aşikâr bir olgunluğa eriştikten sonra ise Polonya, Slovakya ve Bulgaristan pazarlarına gireceğiz. 2024 yılı sonunda Doğu Avrupa pazarında 2 milyon etkin müşteriye ve 4 milyonun üzerinde siparişe ulaşmayı hedefliyoruz. 350 milyon dolarlık bir ticaret hacmine erişmeyi planlıyoruz”
Mayıstan bu yana Azerbaycan pazarında bulunduklarını hatırlatan ve birinci günden itibaren ağır ilgiyle karşılaştıklarını belirten Fazilet İnan “Azerbaycan pazarına girmeden evvel de buradaki müşterilerimizin bize olan ilgisini biliyorduk. Yurt dışından aldığımız siparişlerde Azerbaycan birinci sıradaydı. Pazara girdiğimiz günden bu yana en çok indirilen taşınabilir uygulama olduk.
Mayıs ayında işbirliğimizi açıkladığımız PASHA Holding’in Azerbaycan pazarındaki tecrübeleri ile Trendyol’un teknoloji, lojistik ve üretim yetkinliklerinin yarattığı sinerjinin gücünü hissediyoruz. Maksadımız bu sinerjiden de faydalanarak buradaki e-ticaret ekosistemini geliştirmek, hayatın her alanında dijital uçurumun kapatılması için çalışmak.
Kardeş ülke Azerbaycan’da ABAD (Aile İşletmelerine Kolay Destek) ile bir işbirliği yaptık. Bu işbirliği sayesinde Azerbaycanlı KOBİ ve zanaatkarların el emeği eserlerini de Trendyol platformuna dahil ettik. Birinci etapta Türkiye’deki ve Azerbaycan’daki müşterilerimizin beğenisine sunduğumuz Azerbaycan’ın meşhur el sanatı eserlerini, çok yakında Almanya ve Körfez ülkelerindeki müşterilerimizle de buluşturmayı hedefliyoruz.
Azerbaycanlı müşterilerimizi gereksinim duydukları eserlerle buluşturabilmek için, satıcılarımızla birlikte her geçen gün kendimizi geliştirmeye, teknoloji yatırımları yapmaya devam ediyoruz. Mevcutta çalıştığımız çok sayıdaki kargo firmasının yanı sıra kendi lojistik ağımız olan Trendyol Express’i Azerbaycan operasyonlarımız için de devreye aldık” dedi.
Bu yıl birinci kere Kasım kampanyalarını yurt dışına açtıklarını söz eden İnan, Azerbaycan pazarına ait şu bilgileri verdi: “22 bin satıcımız kasım ayında Azerbaycan’a ihracat yaptı. Bunların 17 bini birinci kere Trendyol aracılığıyla ihracat yapmış oldu. Ay boyunca Azerbaycan’da 60 milyonun üzerinde ziyaret aldık. 4 milyona yakın eser satılırken öne çıkan kategoriler; giysi, ev-yaşam, süratli tüketim eserleri ve kozmetik oldu.
Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı, Türkiye’nin toplam ihracatı içinde e-ihracat’ın hissesini yüzde 10’a çıkarma vizyonuna katkı sunmak için çalıştıklarını tabir eden Fazilet İnan şunları söyledi:
“Yurtdışı açılımımızın en değerli çıktısı, ülkemizin dört bir yanındaki üretici ve esnafa kendi eserleri ile markalaşabilme ve ihracat yapabilme kabiliyeti kazandırması. Türkiye’deki yüz binlerce üreticimize ve esnafımıza e-ihracat yolunu açıyoruz, onları dünyayla buluşturuyoruz. 2023 yılında tüm yurtdışı operasyonlarımızı yaklaşık 3 milyon müşteri ve 12 milyon sipariş ile tamamlamayı hedefliyoruz.
2022 yılı başından bu yana 51 binden fazla satıcımızın ihracat yapmasına aracılık ettik. Bu satıcıların 42 bini ise birinci defa ihracat yaptı. İhracat yapan satıcılarımızın yaklaşık yedi bini zelzele bölgesinden. Burada da amacımız sarsıntıdan etkilenen 11 vilayetimizdeki en az 35 bin satıcımızı ihracat yapar hale getirmek. Trendyol satıcıları, 2 yıllık süreçte yurtdışına 37 milyonu aşkın eser sattı.
Mikro ihracat ile yüzde 97’si KOBİ ve esnaf olan 300 bin satıcımızı ihracatçı haline getirmeyi hedefliyoruz. Satıcılarımız aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, önümüzdeki üç yılda ise 10 milyar dolarlık e-ihracat hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu gayeye giderken 5 milyar dolarlık yatırım yapacağız
Bu öncelik doğrultusunda birinci durağımız Almanya olmuştu. O pazarda da geride kalan bir yılı aşkın müddette koyduğumuz iş amaçlarının üzerine çıkmanın memnunluğunu yaşıyoruz. Orada da satıcılarımızla birlikte çok başarılı sonuçlar elde ediyoruz.
Körfez ülkelerinde faaliyet gösterdiğimiz Ağustos ayından bu yana 2 milyon adedi aşkın ‘Made in Türkiye’ etiketli eser satıldı. Ekim ayında 5 binden fazla satıcımızı bu ülkelere satış yapar hale getirdik. Bu yılın sonunda 60 binden fazla satıcımızı tek tuşla Körfez ülkelerine satış yapar hale getireceğiz.
2024 yılında 13 milyon eseri, bölgedeki 4,5 milyon müşterimize ulaştırmayı hedefliyoruz. Körfez ülkelerindeki büyüme stratejimiz en değerli önceliklerimiz ortasında. Bu kapsamda, bölgenin en değerli şirketlerinden Cenomi Küme ile stratejik iştirak için niyet muahedesi imzaladık. Orada da ortak sinerjilerden faydalanacağız”
Shiftdelete
https://shiftdelete.net/trendyol-avrupa-iste-yeni-rota