Toyota’nın hibrit stratejisi meyvesini verdi!

Toyota elektrikli ve hibrit araçlarının satışlarını süratle artırıyor. Güçlü satış sayıları, stratejinin başarılı olduğunu gösterdi.

Toyota’nın hibrit stratejisi meyvesini verdi!
  • 0
  • 4
  • 7 Temmuz 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Toyota, büsbütün elektrikli araçlara geçiş yapmama kararı aldığında, birçok kişi bu durumu eleştirmişti. Lakin Lider Akio Toyoda, karbon nötrlüğüne ulaşmanın tek bir yolu olmadığını savundu ve hibrit, akaryakıtlı ve elektrikli araçları içeren bir stratejiye yöneldi. Pekala bu karar, Toyota’ya nasıl bir kar getirdi?

Toyota’nın hibrit stratejisi, elektrikli araç üreticilerini şaşırttı

Toyota ve lüks markası Lexus, toplamda 29 elektrikli seçenek sunuyor. Bu sayı, öbür araba üreticilerinden daha fazla. Lakin elektrikli derken yalnızca EV’leri düşünmeyin; hibrit ve plug-in hibrit araçlar da bu seçenekler ortasında. Bu çeşitlilik, Toyota’nın yılın birinci yarısında elde ettiği güçlü satış sayılarıyla kendini kanıtladı.

İkinci çeyrekte satışlar yüzde 9.2, ilk altı ayda ise yüzde 14.7 arttı. Haziran ayında ise elektrikli araç satışları yüzde 69.8 artış gösterdi ve toplam satışların yüzde 45.3’ünü oluşturdu. Pekala en çok hangi modeller satıldı? Haziran ayında, büsbütün elektrikli bZ4x ve hibrit modeller olan Toyota Camry, Corolla, Corolla Cross, Grand Highlander ve Tundra üzere birçok Toyota modeli satış rekorları kırdı.

Hatta akaryakıtlı Sequoia ve Crown modelleri bile listede yer alarak Toyota’nın çeşitli güç seçeneklerine sahip olmasının ne kadar değerli olduğunu gösterdi. Yani, neredeyse herkes için bir Toyota var. Lexus da misal bir muvaffakiyet öyküsü yazıyor. İkinci çeyrekte yüzde 9.3, birinci altı ayda ise yüzde 11.9’luk bir satış artışı kaydedildi.

Haziran ayında elektrikli araç satışları yüzde 33.7 arttı ve toplam satışların yüzde 35.9’unu oluşturdu. Tıpkı Toyota üzere, Lexus da müşterilere gereksinimlerine en uygun hibrit ve elektrikli aracı ve güç seçeneğini sunarak başarılı bir satış stratejisi oluşturdu. Toyota ve Lexus, müşterilere farklı güç seçenekleri sunarak herkese hitap etme başarısı peşinde koştu.

Bu da demek oluyor ki, herkesin gereksinimlerine uygun bir model üretilmiş. Toyota’nın stratejisi, hem markaya hem de müşterilere büyük avantaj sağlıyor. Bu türlü giderse, Akio Toyoda’nın çok taraflı yaklaşımı meyvelerini vermeye devam edecek.

Siz ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/toyota-hibrit-stratejisi-elektrikli

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir