TikTok ve dijital içeriklerle otomotiv pazarlamasında yeni periyot

Türkiye’nin otomotiv pazarı 2022’de 27 milyar doları aşarak büyük bir kıymete ulaştı. 2027’ye kadar pazarın 32 milyar dolara çıkması bekleniyor

TikTok ve dijital içeriklerle otomotiv pazarlamasında yeni periyot
  • 0
  • 7
  • 4 Temmuz 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Otomotiv pazarı süratle dijitalleşiyor. Bu değişim, bilhassa TikTok üzere platformlarla birlikte yeni bir boyut kazanıyor. Türkiye otomotiv pazarı 2022’de 27 milyar doları aşarak büyük bir muvaffakiyet elde etti. Bu pahanın 2027’ye kadar 32 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İşte detaylar…

Başarıyı yönlendirmek: Çağdaş otomotiv pazarlamasında dijital platformların önemi

Türkiye’nin otomotiv pazarı 2022’de 27 milyar doları aşarak büyük bir pahaya ulaştı. Ekonomik dalgalanmalar devam ederse, 2027’ye kadar pazarın 32 milyar dolara çıkması bekleniyor. Türkiye’deki tüketicilerin satın alma tercihleri, fiyat ve ekonomik bedel üzere faktörlerden önemli halde etkileniyor. Tüketicilerin yüzde 65’inden fazlası, uygun fiyat aralığındaki araçları tercih ederken, yüzde 45’lik bir oran ise alım sürecinde gerçek fiyatı belirlemenin sıkıntı olduğunu tabir ediyor.

Türkiye’deki pazarı Avrupalı üreticiler domine ediyor ve ekseriyetle dört kişilik, bagaj uzantısı olmayan sedan araçlar tercih ediliyor. Redseer tarafından yapılan araştırma, etraf şuurunun artması ve devlet teşvikleri sayesinde elektrikli araçlara olan talebin yükseldiğini gösteriyor.

Dijital platformlar, araba alıcılarının arama motoru

Otomobil pazarlama dünyasında, tüketicilere ulaşmak her zamankinden daha kolay olsa da, alıcıların yüzde 30’dan fazlası otomobil araştırmasının güç olduğunu belirtiyor. Tüketiciler, sağlam bilgiye erişim ve tavsiye bulma konusunda zorluklar yaşadıklarını tabir ediyor. Bu durum, pazarlamacılar için bir fırsat sunuyor.

Özellikle genç alıcılar, araç satın almadan evvel dijital içerik platformlarına daha fazla yöneliyor. Bu da pazarlamacılar için teknoloji meraklısı bir amaç kitleye muteber içerik sunmanın değerini vurguluyor. Hasebiyle, tüketici tercihleri değiştikçe otomotiv kesiminin de adapte olması kıymet kazanıyor. Dijital platformlardaki artan etkileşim, yalnızca otomotiv pazarı için değil, birebir vakitte araba odaklı pazarlama alanında çalışanlar için de kritik bir hale geliyor.

Özgün dijital içerik, arabalar hakkında muteber bilgi kaynağı sağlamada kıymetli bir rol oynuyor

Dijital içerik, otomotiv markaları için değerli bir öge. Redseer datalarına nazaran, dijital medya artık ülkedeki tüketicilerin yüzde 63’ü için otomotiv marka bilinirliğini, yüzde 87’si için eser arama ve keşfini, yüzde 77’si içinse satın alma sonrası kararları etkiliyor. Bu datalar bize Türkiye’deki tüketicilerin marka bilinirliğini artırdığı üzere eser arama ve satın alma kararlarını da etkilediğini açıkça gösteriyor.

İçerik üreticileri, otomotiv satışlarında epey etkili!

TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz “Otomobil tutkunları ve içerik üreticileri, dijital platformlarda bilgi ve tecrübelerini paylaşıyor. İçerik üreticileri, samimi araç incelemeleri ve test sürüşleriyle bu değişime öncülük ediyor. Redseer’in araştırması, içerik üreticilerinin otomotiv satışlarında dijital reklamlardan sonra en baskın ikinci tesir kanalı olduğunu gösteriyor. Bugünün tüketicileri, markaların bildirilerine faal iştirakçiler olarak yaklaşıyor.

Otomobil incelemeleri, test sürüşleri, üretim süreçlerinin perde ardı üzere içerikler, tüketicilere kıymet biçilmez bilgiler sunuyor ve emniyetli bilgi kaynağı olmanın ötesinde topluluk duygusu yaratıyor” diyor. Bu bağlamda bir öteki değerli örnek de Mercedes-Benz’in TikTok’ta yürüttüğü Grand Mercedes kampanyası.

Bu kampanya da son derece başarılı sonuçlar aldı. Mercedes-Benz Türkiye Marka Müdürü Ezgi Akça ve OMD Türkiye Dijital Yönetici Yardımcısı Fatih Toprak liderliğindeki grup, gaye kitleyle etkileşimi artırmak için yaratıcı tahliller geliştirdi. Kampanya, View-through rate’de (görüntüleme oranı), Türkiye araba pazarına kıyasla yüzde 11’lik bir artış elde etti.

Tıklanma oranındaki yüzde 47’lik artış, buna karşı ‘tıklanma başına maliyet’te yüzde 24’lük düşüşle, Mercedes kampanyalarının görünürlük ortalamasının da üzerine çıktı. ‘Story Selection Add-On’ etkileşiminden de yararlanan Grand Mercedes kampanyası ile gaye kitleye eğlenceli içerik sunmanın yanı sıra derin bir marka bağı oluşturuldu. Bu muvaffakiyet, TikTok’un etkileşim odaklı platform olarak kıymetini bir sefer daha kanıtlıyor.

Otomotiv markaları, dijital içerik stratejileriyle bilgi erişilebilirliği meselelerini çözebilirler

Genç alıcılar ortasında artan tesiriyle dijital platformlar, otomotiv markalarının maksat kitleleriyle manalı bir bağ kurabilmeleri için güçlü bir fırsat sunuyor. Özgün dijital içerikler, tüketicilere muteber bilgilere erişme ve markalara daha şuurlu bir formda yaklaşma fırsatı sunuyor. Bu, markaların müşterilere kıymetli bir katkı sağlamalarına ve itimat inşa etmelerine imkan tanıyor.

Verilere nazaran, özgün dijital içerik değişimi yönlendiriyor ve tüketicilerin bir sonraki satın alma süreçlerini keşfetme prosedürlerini tekrar şekillendiriyor. Bu içerikler, alıcıların emniyetli bilgilere kolaylıkla ulaşmasını sağlarken, markaların daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmasına ve onları eğitmesine yardımcı oluyor. Otomotiv markaları, bu özgünlüğü benimseyerek öteki markalardan sıyrılabilir ve müşterilerine güvenilirlik sağlayabilir.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/tiktok-ve-dijital-iceriklerle-otomotiv-pazarlamasinda-yeni-donem

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir