Tesla rakiplerine müşteri kaptırdı! Rüzgar terse döndü
Tesla, elektrikli araç pazarında baskın durumunu korumaya çalışırken rakiplere müşteri kaptırdı. Rakip markaların farklı planları var.
Tesla, elektrikli araç pazarında baskın durumunu korumaya çalışırken rakiplere müşteri kaptırdı. Rakip markaların farklı planları var.
Tesla, elektrikli araç pazarında hala baskın durumda olmasına rağmen, pazar payını yavaş yavaş kaybediyor. Mart ayında Tesla, elektrikli araç segmentinde 50 bin 474 kayıt ile liderliğini sürdürdü. Ancak, bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12’lik bir düşüş demek oluyor. Mercedes-Benz, Kia, Hyundai ve Land Rover ise daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmek için hibritler ve PHEV’ler sunmayı planlıyor.
Elektrikli araç pazarı genişlerken Tesla rakiplerine müşteri kaptırıyor
Tesla, hala elektrikli araç segmentinde liderliğini korurken, rakip markalar yavaş yavaş yetişiyor. 2020 yılında satılan elektrikli araçların yüzde 80’inden fazlası Tesla iken, bu oran Mart ayında yüzde 52.4’e düştü. 2024 yılı Mart ayında tüm elektrikli araç kayıtları 96 bin 385’e ulaştı ve bu, yıllık bazda yüzde 3.8’lik bir artışı demek oluyor. Elektrikli araç satışları, toplam pazarın yüzde 7.1’ini oluşturdu ve bu oran Mart 2023’teki yüzde 6.8’e kıyasla hafif bir artış gösterdi.
Tesla’nın düşüşünde en büyük etken, en ucuz modeli olan Tesla Model 3’ün yaşadığı kayıt düşüşü. Geçen yılki büyük yenilemeye rağmen, Model 3 kayıtları Mart 2023’e kıyasla yüzde 61 düştü. Bu düşüş, popüler sedanın 7 bin 500 dolarlık vergi kredisini kaybetmesinden kaynaklanabilir. Ancak, Performans ve Uzun Menzil modelleri bu teşvikten tekrar yararlanabiliyor.
S&P Global Mobility’den Tom Libby, “Başka markaların [EV’ler ile] geleceğini biliyorduk ve geldiler, ve rekabetçiler,” dedi. Tesla elektrikli araç piyasasında yüzde 80 pazar payına sahip olduğu dönemde, bunun sürdürülemeyeceği öngörülüyordu. Ancak, Tesla hala Ford (8 bin 418), Hyundai (5 bin 686), BMW (4 bin 246) ve Kia (3 bin 800) gibi rakiplerinin önünde bulunuyor.
Elektrikli araç pazarındaki büyüme yavaş olsa da, yine de artış var. Bu durum, elektrifikasyona milyonlarca dolar yatırım yapan şirketler için iyi bir şey. General Motors, 2027’ye kadar yeni plug-in hibritler sunmayı planlıyor. Mercedes-Benz, Kia, Hyundai ve Land Rover ise daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmek için hibritler ve PHEV’ler sunmayı planlıyor.
Siz ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.
Shiftdelete
Kaynak : https://shiftdelete.net/tesla-elektrikli-arac-rakiplerine-musteri-kaptirdi