Sony, oyunculara eşsiz bir tecrübe yaşatacağı yeni patentini aldı!
Sony, oyuncuların oyun tecrübesini bir sonraki düzeye çıkartacak yeni bir özelliğin patentini aldı. İşte detaylar…
Sony, oyuncuların oyun tecrübesini bir sonraki düzeye çıkartacak yeni bir özelliğin patentini aldı. İşte detaylar…
Sony, oyuncuların oyun oynama alışkanlıklarını değiştirecek bir adım atıyor. Şirketin yeni aldığı patent ile birlikte oyuncular artık oyunlarda zorluk seçmeyecek. Bunun yerine oyuncuya adapte olan bir zorluk sistemi gelecek.
Sony, oyunlarında artık adaptif zorluk sistemi kullanacak
Sony kısa bir mühlet evvel, oyunlarının zorluk düzeylerini ferdî oyuncu performansına nazaran dinamik olarak ayarlama potansiyeline işaret eden bir patent müracaatında bulundu. Patent, her kullanıcı için özel ve optimize edilmiş bir tecrübe sağlamak gayesiyle oyun sırasında zorluk ayarlarını hassas bir halde ayarlamak için algoritmaların kullanıyor.
Benzer uyarlanabilir zorluk sistemleri birtakım oyunlarda zati kullanılıyor olsa da, Sony ‘nin patenti daha şahsileştirilmiş bir yaklaşıma sahip. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü aracılığıyla erişilebilen patent, kullanıcıların farklı tıpta oyunlar oynarken nasıl data toplandığının metotlarını açıklıyor. Bu bilgiler daha sonra oyunun zorluğunun değiştirilip değiştirilmeyeceğini belirlemek için tahlil ediliyor.
Patentte bilhassa, kullanıcı oyun performans düzeylerinin beklenen düzeylere nazaran değerlendirilmesini içeriyor. Bir kullanıcının performansı beklenen düzeyden saptığında, sistem otomatik olarak zorlukla ilgili parametreleri ayarlıyor.
Bu parametreler hareket suratı, gecikme yahut tereddüt, karakter güçleri, rakip sayısı yahut başka ölçütleri içeriyor. Ayarlamalar, kullanıcının performansı beklenen düzeyle tıpkı hizaya gelene kadar kademeli olarak yapılıyor.
Patent, kullanıcılar vakit içinde maharetlerini geliştirdikçe, kullanıcı performansına yönelik beklenti düzeyinin de değişebileceğini gösteriyor. Bu, oyuncunun gelişen yeteneklerine ahenk sağlayan dinamik ve gelişen bir zorluk sistemine sahip olacağımız manasına geliyor.
Patentte özetlenen konsept, oyun teknolojisi ve kullanıcı tecrübesinin geleceği hakkında farklı soruları da gündeme getiriyor. Uyarlanabilir zorluk özellikleri büsbütün yeni olmasa da, Sony ‘nin yaklaşımı daha detaylı ve hassas bir sisteme odaklanmış üzere görünüyor. Bu türlü bir sistemin pratikte nasıl uygulanacağı ve oyuncuların ferdî performansa nazaran zorluk derecesini dinamik olarak ayarlayan bir oyuna nasıl reaksiyon vereceği merak konusu.
Siz Sony ’nin bu patenti ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.
Shiftdelete
Kaynak : https://shiftdelete.net/sony-oyunculara-essiz-bir-deneyim-yasatacagi-yeni-patentini-aldi