Kawasaki, birinci hidrojen yakıtlı motosikletini sahneye çıkardı!
Kawasaki, etraf dostu hidrojen yakıtlı motosikleti Ninja H2 SX’i sahneye çıkardı. Teknik özellikleri ve tasarım ayrıntıları belirli oldu.
Kawasaki, etraf dostu hidrojen yakıtlı motosikleti Ninja H2 SX’i sahneye çıkardı. Teknik özellikleri ve tasarım ayrıntıları belirli oldu.
İlk hidrojen yakıtlı motosikletinin tanıtımını gerçekleştiren Kawasaki, yeniden büyük bir yeniliğe imza attı. 20 Temmuz’da Japonya’nın Suzuka kentindeki Suzuka Pisti’nde yapılan bu gösterimle, Kawasaki Ninja H2 SX’in hidrojen yakıtlı versiyonu resmen sahneye çıktı. İşte detaylar…
Kawasaki, 2030’da piyasaya süreceği birinci hidrojen yakıtlı motosikletini sahneye çıkardı
Kawasaki, hidrojen yakıtlı motosikletin temelini Ninja H2 SX modeli üzerine kurdu. 998cc dört silindirli turboşarjlı motor, hidrojenin direkt silindirlere enjekte edilebilmesi için büyük ölçüde modifiye edildi. Olağan akaryakıtlı motorların tersine, bu motorun egzozundan ziyanlı gazlar değil, yalnızca su buharı çıkıyor. Yani, bu motosikletin etrafa ziyanı neredeyse sıfır.
Motosikletin art kısmında bulunan büyük hidrojen depolama tankları, birinci bakışta dikkat çekiyor. Bu tasarım, yalnızca şık görünmekle kalmıyor, birebir vakitte hidrojenin inançlı bir halde depolanmasını sağlıyor. Teknik özelliklere gelince, tam ayrıntılar şimdi açıklanmadı, lakin Ninja H2 SX’in turboşarjlı motoru 210 beygir gücü ve 137 Nm tork üretebiliyor.
Hidrojenin daha geniş bir sıcaklık aralığında daha süratli yanması ve daha hassas bir sürüş tecrübesi sunması bekleniyor. Bu da demek oluyor ki, performanstan ödün vermeden çevreci bir sürüş tecrübesi yaşayabileceksiniz.
Kawasaki, bu hidrojen yakıtlı motosikleti 2030’ların başında piyasaya sürmeyi planlıyor. Bu proje, Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki ve Toyota üzere Japon devlerinin ortak teşebbüsü olan Hydrogen Small Mobility & Engine Technology (HySE) programının bir kesimi. Bu paydaşlık, sürdürülebilir ve yenilikçi ulaşım tahlilleri geliştirmeyi hedefliyor.
Hidrojen yakıtı, fosil yakıtlara nazaran çok daha çevreci bir alternatif. Yanma sonrası ortaya çıkan tek eser su buharı olduğu için, hidrojenle çalışan araçlar etrafa ziyan vermiyor. Ayrıyeten, hidrojenin geniş bir sıcaklık aralığında süratli yanma özelliği, performans açısından da büyük avantajlar sunuyor. Yani, hem tabiata dost hem de sürat tutkunlarının beklentilerini karşılayacak bir teknoloji.
Siz ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz.
Shiftdelete
Kaynak : https://shiftdelete.net/kawasaki-ilk-hidrojen-yakitli-motosikleti