Green Marketing nedir, nasıl yapılır?

Green Marketing sisteminde etraf dostu eserlerin ve sürdürülebilir iş uygulamalarının nasıl kullanıldığını yazımızda öğrenebilirsiniz.

Green Marketing nedir, nasıl yapılır?
  • 0
  • 5
  • 9 Ağustos 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Dünya her geçen gün değişiyor. Dijitalleşmenin öne çıkması sonrasında şirketler eserlerini pazarlamak ve geniş kitlelere duyurabilmek için farklı pazarlama yollarından takviye alıyor. Green marketing (yeşil pazarlama) bunlardan bir adedidir.

Green Marketing nedir?

Her geçen gün dünya nizamı ve tüketici davranışları değişim gösteriyor. Son vakitlerde birçok şirket, eser ve hizmetlerini yeşil pazarlama ismi altında sunuyor. Bu pazarlama etraf dostu prosedürlerden bir adedidir.

Green pazarlama, etraf dostu eser ve hizmetlerin kullanıcılara sunulmasıdır. Bu pazarlama sisteminde etraf dostu bir eser oluşturmak, etraf dostu ambalaj kullanmak ve sürdürülebilir iş uygulamaları örnek alınır. Ayrıyeten verilen eser ve hizmetlerde daima olarak tabiatla ilgili bildiri verilir.

Yeşil pazarlama hem tüketicilerde hem de şirketlerde etraf şuuru oluşturma açısından son derece değerlidir. Her geçen gün daha fazla şirketin bu alanda hareket etmesi de sorumluluk şuurunun daha da yükseldiğini göstermektedir.

Yeşil pazarlama içerisinde neler barındırır?

Green marketing, eser ya da hizmetlerin etraf açısından rastgele bir risk oluşturmadığını tez eder. Yeşil pazarlamanın öne çıkan özelliklerini şu formda sıralayabiliriz.

  • Yeşil pazarlama stratejileri sürdürülebilir olmalıdır.
  • Her eserde sürdürülebilir ambalajlar tasarlanmalıdır.
  • Tüketici etraf hassaslığı konusunda bilgilendirilmelidir.
  • Çevreye yarar sağlayan eserler oluşturulmalıdır.
  • Ürün dağıtım sürecinde yeşil prosedürlere uygun hareket edilmelidir.
  • Sürdürülebilirlik teşebbüsleri için kar emeli gütmeyen kuruluşlara kamu bağışları yapılmalıdır.

İklim değişikliği ve karbon salınımı nedeniyle dünyamız her geçen gün kirleniyor. İşletmeler artık bir eseri pazarlarken tıpkı vakitte etraf şuurunu oluşturuyor. Bu yapılan pazarlama ile markanın da etraf dostu olduğu algısı oluşturuluyor.

Green marketing, daha sürdürülebilir bir dünya için oluşturulan toplumsal hareketin modülüdür. Son vakitlerde tüketicilerde şirketlerin etrafa katkı sağlamasını istiyor. Bu nedenle, işletmeler isteklere karşılık vermek için farklı yollar geliştiriyor. Eserlerini pazarlarken etraf şuuruyla hareket eden markalar günümüzde yeşil pazarlama taktiklerini kullanıyor.

Yeşil pazarlama teknikleri nelerdir?

Yeşil pazarlama anlayışının temelinde çevreyi muhafaza uygulamaları yer alıyor. Pazarlama metotlarını şu biçimde sıralayabiliriz;

  • Çevre dostu bir eser ve ambalaj yapma,
  • Ürünü sürdürülebilir hale getirme,
  • Ürünü pazarlarken etrafa hassas hareket etme,
  • Geri dönüşüm programlarına sahip olma,
  • Atık imha uygulamalarını gerçekleştirme,
  • Güç kaynaklarının etraf dostu olması,
  • Ürünlerin etrafa en az ziyanı vermesi üzere geniş kapsamda pazarlama sistemleri bulunur.

Yeşil pazarlama usulleri şirketlerin durumuna nazaran farklılık gösterebilir. Burada temel hedef üretimden dağıtıma kadar firmaların her vakit etrafa hassas hareket etmeleridir.

Green Maketing sisteminde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Yeşil pazarlamayı yanlışsız formda oluşturan şirketler maliyetleri düşürür. Böylelikle müşteri memnuniyeti de arttırılır. Yeşil pazarlama stratejileri yerinde ve gerçek uygulanmadığı vakit ise tüketicilerin eseri reddetmesi üzere sorunlar görülebilir.

Yeşil yıkama ismiyle bilinen sistemde şirket etraf dostu olmayan eserler kullanarak etraf dostu algısı yaratmaya çalışır. Bu üzere operasyonlarda durum anlaşıldığında şirket prestijini büsbütün yok etme riskiyle karşı karşıya kalabilir. Green marketin uygulamalarında ispatlı, sertifikalı, gerçek yeşil eser uygulamalarını hayata geçirmek en değerli mevzulardan bir adedidir.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/green-marketing-nedir-nasil-yapilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir