Google Ads dönüşüm takibi nasıl kurulur?

Google Ads dönüşüm takibi ile reklamlarınızın aktifliğini artırabilirsiniz. Pekala Google Ads dönüşüm takibi nasıl kurulur? İşte rehberimiz…

Google Ads dönüşüm takibi nasıl kurulur?
  • 0
  • 4
  • 31 Temmuz 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Google Ads dönüşüm takibi ile, reklamlarınızdan birine tıklayan şahısların web sitenizde yaptığı hareketleri takip edebilirsiniz. Örneğin, Google Ads dönüşüm izlemeyi kurduğunuzda, çevrimiçi mağazanızda en fazla satış yapan Google Ads reklamlarınızın hangileri olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu yazımızda sizlere bu süreçleri nasıl yapacağınızı ayrıntılı bir formda tek tek açıklıyoruz.

Google Ads dönüşüm takibi nasıl kurulur? Adım adım rehber

Öncelikle bu rehberde, yeni Google Ads tecrübesi için talimatlar yer alıyor. Eski sürümü kullanıyorsanız, Google Ads Yardım’a gidip, akabinde dönüşüm takibi kurmak için Önceki’ye tıklayın. Eskisini mi ya da yeni Google Ads sürümünü mü kullandığınızı bilmiyorsanız, hangi Google Ads sürümünü kullandığınızı belirlemek için bu rehbere göz atabilirsiniz.

Google Ads dönüşüm takibi kurmadan evvel ne yapmam gerekiyor?

Özel Google dönüşüm takibi tema kodu düzenlemeleri yahut üçüncü taraf bir uygulama aracılığıyla kurmadan evvel, Google Ads hesabınızda aslında dönüşüm takibi olaylarınızın olup olmadığını denetim edin. Özel izlemeyi mevcut bir dönüşüm takibi yapılandırmasının üzerine kurarsanız, mağazanızda yinelenen dönüşüm takibi olayları olabilir.

Yinelenen dönüşüm takibi de, yanılgılı rapor datalarına ve reklam optimizasyonunda problemlere yol açabilir. Özel izlemeyi kurduğunuzda, Google Ads hesabınızdan yinelenen dönüşüm takibi olaylarını devre dışı bırakabilirsiniz. Ayrıyeten, sırf yinelenen izleme olaylarını devre dışı bıraktığınızdan emin olun. Yinelenmeyen dönüşüm olaylarını devre dışı bırakmak, reklam izleme doğruluğunu ve verimliliğini azaltabilir.

Bu talimatları takip etmeden evvel aşağıdaki ihtiyaçlara sahip olmanız gerekiyor:

  • Bir Google Ads hesabına sahip olmalısınız.
  • Google Ads üzerinden bir reklam yayınlıyor yahut yayınlamayı planlıyor olmalısınız.

Öncelikle belirtmemiz gerekir ki bu ileri seviye bir rehberdir. Yani HTML, CSS, JavaScript ve Liquid üzere web tasarım lisanlarını bilmeniz gerekir. Tüm ihtiyaçları karşıladığınızı düşünüyorsanız ayrıntılı rehberimize geçebiliriz.

Google Ads dönüşüm takibi kurma

Google Ads dönüşüm takibini kurmak için bir dönüşüm aksiyonu oluşturmanız, Google etiketini yüklemeniz ve akabinde olay snippet’ini eklemeniz gerekir. Satın alma süreçlerini izliyorsanız, dönüşüm kıymetini satın alma fiyatına nazaran ayarlamak için olay snippet’ini de düzenlemeniz gerekir.

Adım 1: Google Ads’te bir dönüşüm hareketi oluşturun

Google Ads dönüşüm takibi kurmak için, Google Ads dönüşüm hareketi oluşturma talimatlarını takip edebilirsiniz. En yaygın dönüşüm hareketi tipi, satın alma süreçlerini izlemektir. Satın alma süreçlerini izlemek, reklamlarınızın çevrimiçi mağazanızda ne kadar satış ürettiğini anlamanıza yardımcı olur. Satın alma süreçlerini izlemek için kategoriyi Satın Alma/Satış olarak ayarlayın ve bedeli, “Her dönüşüm için farklı kıymetler kullan” olarak ayarlayın. Dönüşüm aksiyonunu oluşturmayı bitirdiğinizde, OLUŞTUR ve DEVAM ET’e tıklayın.

Adım 2: Google etiketini yükleyin

Dönüşüm aksiyonu oluşturduktan sonra, Google etiketini sitenizin tema kodunuza yüklemeniz gerekir. Takip etmeniz gereken adımlar, etiketinizin kimliğine (AW- yahut G- ile başlayan) bağlı olarak farklılık gösterecektir. Google etiketini manuel olarak ekleme talimatlarını Google Ads Yardım’a girerek talimatları izleyebilirsiniz.

Adım 3: Olay snippet’ini yükleyin

Google etiketini yükledikten sonra, olay snippet’ini ödeme sayfanıza eklemeniz gerekir. Olay snippet’i, bir müşteri reklamlarınızdan birine tıklayıp daha sonra çevrimiçi mağazanızın ödeme sayfasına ulaştığında bir dönüşümü izler. Olay snippet’ini aşağıdaki adımları takip ederek yükleyebilirsiniz:

  1. Google Ads’te, Olay snippet’i kısmında, Sayfa yüklenmesi’ni seçin.
  2. Olay snippet kodunu kopyalayın.
  3. Başka bir tarayıcı penceresinde, Shopify yönetici panelinizi açın ve Ayarlar > Ödeme’ye tıklayın.
  4. Ek betikler metin kutusuna, olay snippet’ini yapıştırın. Ek betikler metin kutusunda zati kod varsa, olay snippet’ini mevcut kodun altına yeni bir satıra ekleyin.
  5. Google etiketini, Google etiketini yükleme adımında kullanılan etiketi kopyalayın. Bu etiketi, 4. adımda eklediğiniz olay snippet’inin üzerine ekleyin.
  6. Bir müşteri ödeme sayfasını tekrar yüklerse, Google Ads yinelenen bir dönüşüm kaydedebilir. Yinelenen dönüşümleri önlemek için, olay snippet’inin evvelki ve sonraki satırlarına etiketler ekleyerek her müşteri için bir kere tetiklenmesini sağlayın:
  • Snippet’in evvelki satırına, {% if first_time_accessed %} yapıştırın.
  • Snippet’in sonraki satırına, {% endif %} yapıştırın.
  1. Varsayılan para ünitesi USD’dir. ABD doları dışında bir para ünitesiyle satış yapıyorsanız, olay snippet’inde ‘USD’yi ‘{{ currency }}’ ile değiştirin.
  2. Varsayılan süreç kimliği boştur. Google Ads’in yinelenen dönüşümleri kaydetmesini önlemek için, ‘transaction_id’: satırının yanındaki ” tabirini ‘{{ order_id }}’ ile değiştirin.
  3. Kaydet’e tıklayın.

Bu değişiklikleri yaptıktan sonra, betiğinizin aşağıdaki üzere görünmesi gerekiyor:

{% if first_time_accessed %}
u003c!–
Test dönüşüm sayfası için Olay snippet’i –u003e
u003cscriptu003e
gtag(‘event’, ‘conversion’, {
‘send_to’: ‘1234567’,
‘value’: 1.0,
‘currency’: ‘{{ currency }}’,
‘transaction_id’: ‘{{ order_id }}’,
});
u003c/scriptu003e
{% endif %}

Adım 4: Dönüşüm bedelini dinamik hale getirin

Çevrimiçi mağazanızda izlediğiniz dönüşüm aksiyonu satın alma süreçleri ise, her dönüşümün kıymeti farklıdır. Örneğin, Mehmet bir giysi mağazasına sahiptir ve Google Ads üzerinden iki farklı reklam yayınlamaktadır: biri saat koleksiyonu için, başkası ise tişört koleksiyonu için.

Her iki reklam da çevrimiçi mağazasında benzeri sayıda tıklama ve satış üretmesine karşın, saat koleksiyon reklamına tıklayan şahısların yaptığı satın alma süreçlerinin kıymeti daha yüksektir. Şu yüzden daha yüksektir, zira müşteriler bu reklama tıkladıktan sonra daha değerli eserler satın alır. Mehmet de bu bilgiyi reklam harcamalarını nereye yapacağını belirlemek için kullanır.

Her dönüşüm için farklı bir bedeli izlemek için, olay snippet’inizi her süreç için özel bedeller kullanacak formda düzenlemeniz gerekiyor. Bunun için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

Adımlar:

  1. Örneğin Shopify kullanıyorsanız, yönetici panelinizi açın ve Ayarlar > Ödeme’ye tıklayın.
  2. Ek betikler metin kutusunda, Adım 3’te anlattığımız: Olay snippet’ini yükleyin adımında eklediğiniz olay snippet’ini bulun.
  3. ‘value’: ile başlayan satırı aşağıdaki snippetlerden biriyle değiştirin:
  • Dönüşüm meblağından vergileri ve kargoyu hariç tutmak için bu snippet’i kullanın: ‘value’: {{ checkout.subtotal_price | divided_by: 100.0 }},
  • Dönüşüm fiyatına vergileri ve kargoyu dahil etmek için ise bu snippet’i kullanın: ‘value’: {{ checkout.total_price | divided_by: 100.0 }},

Ardından Kaydet’e tıklayın. Bu değişikliği yaptıktan sonra, betiğiniz aşağıdaki üzere görünmeli:

{% if first_time_accessed %}
u003c!–
Test dönüşüm sayfası için Olay snippet’i –u003e
u003cscriptu003e
gtag(‘event’, ‘conversion’, {

‘send_to’: ‘1234567’,
‘value’: {{ checkout.subtotal_price | divided_by: 100.0 }},
‘currency’: ‘{{ currency }}’,
‘transaction_id’: ‘{{ order_id }}’,
});
u003c/scriptu003e
{% endif %}

Etiketinizin çalıştığından emin olmak için, Google Ads hesabınızdaki Dönüşüm aksiyonları sayfasında izleme durumunu denetim edin. Dönüşüm takibi etiketinin doğrulanmış olarak görünmesi birkaç saat sürebilir.

Tüm bu talimatlardan sonra Remarketing kurmak isteyebimirsiniz, bu uygulama mağazanızı daha evvel ziyaret eden bireylere yönelik reklamlar hedeflemenize yardımcı olacaktır. Dinamik remarketing, mağazanızın ziyaretçilerine, sitenizde görüntüledikleri muhakkak eserlere dayalı olarak reklamlar maksatlar.

Remarketing ve dinamik remarketing kurulumunun birçoklarını Google Ads hesabınız aracılığıyla tamamlayabilirsiniz. Google’da remarketing ve dinamik remarketing kodunu kurmak için Google’ın suram kılavuzlarını göz atabilirsiniz.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/google-ads-donusum-takibi-nasil-kurulur

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir