Gerçek ortaya çıktı! İçten yanmalı araçlar tarihe karışıyor

Elektrikli ve hibrit araç talebi artarken içten yanmalı motorlu araçlar büyük düşüş yaşadı? Pekala hangisi galip gelecek?

Gerçek ortaya çıktı! İçten yanmalı araçlar tarihe karışıyor
  • 0
  • 7
  • 29 Haziran 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Son birkaç ay, elektrikli araç (EV) sanayisi için hayli karmaşık geçti. General Motors, Ford ve Mercedes-Benz üzere büyük oyuncular, elektrikleşme gayretlerini yavaşlatıyor ve tüketici talebinin sistemsiz ve varsayım edilemez olmasını münasebet gösteriyor. Grafikler elektrikli araç satışlarının yavaşladığını gösterse de, içten yanmalı motorlu araçlar için işler daha da berbata gidiyor. Pekala hangi alternatif galip gelecek? Hibrit mi, elektrikli mi? İşte detaylar…

İçten yanmalı motorlar sona yaklaşıyor! Hibrit mi galip gelecek elektrikli mi?

Birçok şoför, şarj istasyonlarının eksikliği ve yetersiz menzil nedeniyle elektrikli araçlara geçiş konusunda tereddüt ediyor. Tesla, uzun müddettir bu alanda önderdi, lakin bu yıl yeni ve güncellenmiş modellerle öne çıkmak yerine yapay zeka ve robotik teknolojilere odaklanıyor.

Dünya genelinde içten yanmalı motorlu araç satışları en son 2017’de doruğa ulaştı ve o vakitten beri daima bir düşüş içinde. BloombergNEF’in (BNEF) son Elektrikli Araç Görünümü raporuna nazaran, dünya yollarındaki içten yanmalı motorlu araçların toplam filosu 2025’te tepe yapacak.

2027 yılına kadar, yol nakliyeciliği için petrol talebi de taban yapacak ve bu yıl prestijiyle plug-in (ve hatta hidrojenle çalışan) araçlar, günlük 4 milyon varil petrol tüketimini ortadan kaldıracak. Bu, kabaca Japonya’nın yıllık petrol tüketimine muadil.

İçten yanmalı motorlu araçların satışları düşerken, elektrikli araç satışları süratle artıyor. 2023 yılında dünya genelinde yaklaşık 14 milyon elektrikli ve plug-in hibrit araç satıldı ve bu, toplam binek araç satışlarının yüzde 18’ine denk geliyor. Bu, 2022’ye nazaran 3.5 milyonluk bir artış ve yüzde 35’lik bir büyüme manasına geliyor.

Daha geniş bir perspektiften bakıldığında, yıllık elektrikli araç satışları son on yılda yüzde 2000 oranında patlama yaşadı. ABD, Elektrikli araç adaptasyonunda geride kalsa da, içten yanmalı araçların pazar hissesi 2023’te en düşük düzeyine (yüzde 84) indi.

Bu ortada, hibrit, plug-in hibrit ve büsbütün elektrikli araç satışları tüm vakitlerin en yüksek düzeyine (yüzde 16) ulaştı. Çin ise agresif endüstriyel siyasetler ve ağır rekabet sayesinde elektrikli araçların yüzde 50 pazar payına ulaşmasını sağladı.

Elektrikli araç satışlarının uzun vadede artmaya devam edeceği öngörülüyor. BNEF’e nazaran, plug-in araç satışları 2027’ye kadar iki katına çıkarak 30.2 milyona ulaşacak. 2030’da bu sayı 42 milyon olacak ve 2040’da 73 milyona ulaşacak. Hükümet siyasetleri ve teşvikler, KONUT geçişinde değerli bir rol oynamaya devam edecek. Ayrıyeten, KONUT üretim ve satın alma maliyetlerinin düşmesi, daha fazla alıcıyı cezbedebilir.

Sonuç olarak, elektrikli araçlar yavaşlamıyor, tersine uzun vadede içten yanmalı motorların yerini alarak yükselmeye devam ediyor. Pekala, sizce içten yanmalı araçların sonu mu geliyor? Siz elektrikli mi, hibrit mi, yoksa hidrojen mi tercih ediyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz…

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/icten-yanmali-motorlar-elektrikli-arac-hibrit

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir