Fiber altyapı meyvesini verdi! Türk Telekom, birinci çeyrek datalarını açıkladı
Türk Telekom, 2024’ün birinci çeyreğinde güçlü bir finansal performans sergiledi ve büyüme stratejilerinin meyvelerini toplamaya başladı.
Türk Telekom, 2024’ün birinci çeyreğinde güçlü bir finansal performans sergiledi ve büyüme stratejilerinin meyvelerini toplamaya başladı.
Türk Telekom, 2024’ün birinci çeyreğinde güçlü bir finansal performans sergiledi ve büyüme stratejilerinin meyvelerini toplamaya başladı. Şirket, konsolide gelirlerini yıllık bazda yüzde 6 artırarak 28 milyar TL’ye yükseltti. FAVÖK ise yüzde 23 artışla 10,3 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK marjı yüzde 36,6’ya yükseldi. Bu başarılı sonuçların gerisinde, Türk Telekom’un taşınabilir ve fiber altyapı alanlarındaki yatırımlarının getirdiği büyüme ivmesi yatıyor.
Türk Telekom, birinci çeyrek sonuçlarını paylaştı!
Şirket, 2023’ü sektörün yatırım lideri olarak tamamladı ve 2024’ün birinci çeyreğinde de 4,6 milyar TL’lik kıymetli bir yatırım gerçekleştirdi. Bu yatırımlar, taşınabilir hizmetlerin daha da gelişmesini ve fiber altyapısının genişletilmesini hedefliyor. Bu stratejinin sonuçları da kendini göstermeye başladı: Türk Telekom’un taşınabilir abone sayısı 26,2 milyona ulaşırken, fiber ağ uzunluğu 441 bin km’ye çıktı. Fiber hane kapsaması ise 32,2 milyona ulaştı.
Türk Telekom, yalnızca finansal muvaffakiyete değil, sürdürülebilir bir geleceğe de değer veriyor. Sürdürülebilirlik unsurlarını tüm iş süreçlerine entegre eden şirket, finans kesimi dışında sürdürülebilir tahvil ihraç eden birinci Türk şirketi olma unvanını elde etti.
Türk Telekom CEO’su Ümit Önal şunları söyledi:
“Öncü iş kollarımızda devam eden ivme ile yıla tatmin edici bir giriş yaptık. 1Ç’24 maksatlarıyla karşılaştırdığımızda, gelir artışı beklentimize paralel gerçekleşirken, FAVÖK marjı beklentimizden yüksek gerçekleşti.
Mobil, pazardaki ağır rekabete karşın üstün performansı ile bir kere daha konsolide gelir büyümesinin itici gücü oldu. Sabit genişbant ise öngördüğümüz üzere ARPU büyümesindeki hızlanmayla katkısını artırırken daha fazlası için gerekli aksiyonları almayı sürdürdü.
Herkes için yüksek süratte erişilebilir internet mottosuyla Türkiye’nin her köşesini fiber ağlarla örüyoruz. Yarının teknolojileri için olmazsa olmazların başında gelen fiber alanında son derece yüksek bir motivasyon ve özveri ile yatırımlarımıza devam ediyoruz.
Yılın birinci çeyreği prestijiyle 441 bin km’ye ulaşan fiber ağ uzunluğumuz, 32,2 milyon haneyi kapsıyor. Fiber abone sayımız 2024’ün birinci çeyreğinde 13 milyona ulaşırken, FTTC abone sayımız 8,6 milyon olurken, FTTH/B sayımız ise 4,5 milyona yükseldi.
Yüksek teknoloji birikimimizi hayatın tüm alanlarına yansıtarak Türkiye Yüzyılı’nı, dijitalin yüzyılı yapma vizyonuna liderlik etmeyi sürdüreceğiz. Her dalda kendi teknolojisini üreten ve dünyaya ihraç eden bir Türkiye için çalışmalarımıza sürat kesmeden devam ediyoruz.
Yaptığımız çalışmalarla Türkiye’nin 5G’ye en hazır operatörüyüz. Türkiye’nin birinci özel endüstriyel 5G taşınabilir şebekesi, birinci canlı 5G maç yayını, 5G takviyeli birinci çevrim içi uzaktan ameliyat, tarımda birinci akıllı traktör kullanımı, dünyanın birinci 5G VR Kukla Tiyatrosu üzere yenilikçi çalışmalara imza attık. Teknoloji birikimimizle hayatın her alanına istikamet vererek dijital geleceğin mimarlığını üstleniyoruz.
Mobilin harika performansı ve büyümeye katkısı sürüyor. Son on iki ayda 1,7 milyon civarı net abone artışı kaydeden faturalı segment epeyce güçlü bir performans sergiledi. Taşınabilir abonelerimizin yüzde 72,3’ü faturalı paket kullanıyor.
Yatırımlarımız sonucunda kapsama ve kapasite olarak mobildeki pozisyonumuzu günden güne güçlendirmeye devam ediyoruz. 4.5G ihalesi sonrası frekans sahipliğimizi 3 katına çıkardık. Sürat için kıymetli olan abone başı frekansta ve 5G için de kritik ehemmiyete sahip 1800 Mhz frekans sahipliğinde pazar başkanıyız.
Müşteri tabanımızın ve yüksek kaliteli altyapımızın yanı sıra çeyreklerdir süren üstün performansımız sayesinde pazarda artan gücümüz, bizi taşınabilir iş kolumuzun potansiyeli konusunda optimist olmaya teşvik ediyor.
Bireysel ve kurumsal kullanıcılarımızın yenilikçi tahlillerle buluşturmaya devam ederek, müşteri tecrübesini odağa aldığımız stratejimizle üst istikametli ivmelenen bu performansımızı yıl boyunca sürdürmeyi amaçlıyoruz.“
Shiftdelete
Kaynak : https://shiftdelete.net/turk-telekom-ilk-ceyrek-sonuclari