e-Ticaret nedir ve nasıl yapılır sorusu e-Ticarete girmek isteyenler tarafından en çok merak edilen sorular ortasında yer alıyor. Bilhassa giderek büyüyen bir kesim olduğundan klasik ticaret yerine tercih edeceklerin sayısı da artış gösteriyor. İşte e-Ticaretin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını merak ediyorsanız sizin için hazırladığımız temel rehber!
e-Ticaret Nedir?
e-Ticaret nedir sorusuna elektronik ortamda yapılan ticaret formudur diye cevap verebiliriz. Yani online ortamda hizmet yahut eser alım satımını söz eder. Bilhassa klâsik ticaret yerine müddet ve sonları ortadan kaldıran e-ticaret günümüzde Türkiye’de geçtiğimiz yıl 78 milyar dolar hacme ulaşmış durumda.
Bu kadar büyümesinde ise en temel etmenler ortasında klâsik ticarete nazaran değerli avantajlar içermesi yer alıyor. Avantajları için bunları sıralayacak olursak;
Herhangi bir fiziki dükkan tutma zaruriliği yoktur, bu da kira ve stopaj üzere sıkıntıların olmamasına imkan tanır.
Belirli saatlerde çalışma zaruriliği yoktur, e-Ticarette satış yaptığınız platform ne olursa olsun 7/24 müşteriler eser yahut hizmetlerinizi alabilir.
Geleneksel ticarete nazaran müşteriyle çok daha az muhatap olunur.
Müşteriler için fiyatlar klasik satıcılara nazaran daha caziptir zira masraf kalemleri daha düşüktür.
Satıcıların direkt kendi sitelerini açmalarına gerek yoktur, çeşitli pazaryerleri aracılığıyla mağazalarını açarak çabucak eser satış yapmaya başlayabilirler.
e-Ticaret nasıl yapılır?
e-Ticaret nasıl yapılır için farklı teknikler kelam konusu. Bu biraz da sizin ne tipten bir e-Ticaret modeli yapmak istediğinize bağlı olarak değişiyor. Temel olarak iki farklı modelden kelam edebiliriz. Bunlar;
B2B yani bir işletmenin öteki işletmelere online olarak eserlerini satması,
B2C yani bir işletmenin direkt tüketiciye eserlerini satması biçimindedir.
Bunun yanında da e-Ticaret nedir ve nasıl yapılır için işleyiş prosedürünü de bilmek gerekiyor;
Doğrudan eserleri alıp depo yahut mağazanızda stoklayarak satış modeli,
Ürünler fizikî olarak elinize geçmeden toptancıdan alarak müşteriye satış modeli.
Hangi yolun sizin için uygun olduğuna karar verdiyseniz artık de e-Ticaret nasıl yapılır sorusunun karşılığına bakalım:
İlk olarak satış yapacağınız eseri bulmanız gerekiyor. e-Ticaret gerek mahallî gerekse de küresel manada rekabetin hayli yüksek olduğu bir alandır. Bu yüzden satacağınız eserin piyasada talep edildiğine dikkat etmelisiniz. Bunun yanında eseri üretici yahut toptancıdan alıyorsanız rakiplerinizin ne kadar fiyata sattığına da kâr hesaplaması için dikkat etmelisiniz.
Rakip ve pazar araştırması yaptıktan sonra satmak istediğiniz eserleri müşteriler ile buluşturmak için temelde iki seçeneğiniz var;
Kendi e-Ticaret siteniz yahut toplumsal medya
Pazaryerleri üzerinden satış yapmak.
Kendi e-Ticaret siteniz ya da toplumsal medya hesaplarınız üzerinden satış yapmak istiyorsanız başlangıçta bilhassa yeni kurulan bir markaysanız çok çabalamanız gerektiğini unutmamalısınız. Bilhassa sitenizin profesyonel formda kurulması, toplumsal medya hesaplarınızın faal olması ve reklam harcamalarınızın başlangıçta çok olması kıymetlidir. Bu kademede bilhassa web sitesi heyetimi için takviye almanız gerekebilir.
Daha süratli ve kolay formda e-Ticarete başlamak içinse pazaryerlerini tercih edebilirsiniz. Pazaryerleri milyonlarca kullanıcının mağazanızı kolay biçimde bulmasını mümkün kılar. Lakin pazaryerleri sattığınız her eser başına çeşitli oranlarda komite alır. Tıpkı vakitte iade ve değişim süreçleri kapsamında müşteri lehine daha katı bir siyaset izlerler.
İster kendi siteniz ister pazaryeri olsun markanızı dijital ortamda hazır hale getirdikten sonra ise eserlerinizi listelemeye sıra geliyor.
Ürünlerinizi listelemek için yanlışsız çekilmiş fotoğraflar, ayrıntılı açıklamalar kesinlikle yer almalıdır.
Aynı formda müşterileriniz ile diyalogunuz uygun olmalı, karşı taraf haksız olsa bile anlayış göstererek yaklaşmalısınız.
Doğru reklam, gerçek fiyatlandırma ve meselesiz ticaret tecrübesi ile eserlerinizi satmaya başlayabileceksiniz.
Tüm bunların yanında e-Ticaret nedir ve nasıl yapılır konusu için belirtmemiz gereken bir öbür nokta da eserlerinizin gönderimleriyle ilgili. Kargo firması ile mutabakat sağladıktan sonra eserlerinizi hakikat formda paketlemeli, taşıma esnasında ziyan görmemelerini sağlamalısınız. Bahsedilen tüm bu noktalara dikkat ederek kısa müddette e-Ticaret alanında kıymetli muvaffakiyetler yakalamanız mümkün!
Shiftdelete
Kaynak : https://shiftdelete.net/e-ticaret-nedir-nasil-yapilir-baslangic-rehberi