Bataryasız araç satan Nio, ET7 ile menzil rekoru kırdı!
Çin’li elektrikli araç üreticisi Nio, yeni geliştirdikleri batarya sahip Nio ET7 ile 1.145 km menzile ulaşarak rekor kırdı.
Çin’li elektrikli araç üreticisi Nio, yeni geliştirdikleri batarya sahip Nio ET7 ile 1.145 km menzile ulaşarak rekor kırdı.
Elektrikli araçlarda rekabet her geçen gün artıyor ve şirketler kendilerini süratle geliştiriyor. Çin’li elektrikli araç üreticisi Nio’nun CEO’su William Li hafta sonu gerçekleştirdikleri testi canlı yayında paylaştı. Li, yeni geliştirdikleri 150 kWh’lık yarı katı hal pilini Nio ET7 üzerinde test etti. 14 saat süren seyahatte Li ve yardımcı şoför, 1044 km (650 mil) menzile ulaştı ve araç bataryası hala %3’dü.
Nio ET7, elektrikli araç menzil rekoru kırdı!
Pazar sabahı saat 6:32’de Şanghay’daki pil değiştirme istasyonunda başlayan 14 saatlik seyahat, internet üzerinden canlı yayınlandı. William Li, 150 kWh’lik pilin daha evvel Kunming ve Beihai ortasındaki bir rotada test edildiğini ve 1.145 kilometre (711 mil) yol kat ederek, seri üretilen elektrikli araçlar için menzil rekoru kırdığını açıkladı.
ET7, test sürüşünün %92’sinde (957 km/ 595 mil) Nio’nun otonom sürüş sistemi olan Navigate-on-Pilot+ (NOP+) ile sürüldü. Azamî sürat 90 km/saat (56 mil/saat) ile sonlandırıldı ve bununla güç tüketimi 13,2 kWh/100 km oldu. Seyahatin ortalama suratı 83,9 km/saat olarak gerçekleşti. Seyahat duraklar ve molalar hariç 12,4 saat, toplamda ise 14 saat sürdü.
Test sırasındaki sıcaklık -2 °C ile 12 °C (28 – 54 °F) ortasındaydı. Ortalama kabin sıcaklığı 20 °C (68 °F) idi. Araç yükü yaklaşık 190 kg’dı (iki yetişkin, cankurtaran ekipmanı ve öbür eşyalar). Başlangıç ve bitiş noktaları ortasındaki irtifa farkı -5 metre civarındaydı. Seyahat Şangay’da başladı ve Longjudong Hizmet Bölgesi’ndeki Xiamen yakınında sona erdi. Aracın %3 bataryası kaldığında, ikili 1044 km yol yapmıştı ve yaklaşık 30 km yol yapabilecek kadar bataryaları bulunuyordu.
Araçta kullanılan 150 kWh yarı katı hal batarya, Pekin merkezli pil üreticisi WeLion New Energy Technology tarafından geliştirildi. Bu batarya üç yıl evvel Nio Day 2020’de (Ocak 2021’de düzenlendi) Nio’nun birinci sedanı ET7’nin piyasaya sürülmesiyle duyuruldu.
Tek hücrenin güç yoğunluğu 360 Wh/kg iken, paketin tamamı 260 Wh/kg yoğunluğa sahip. Şirket, soğutmanın sıradan pillerden altı kat daha güçlü olduğunu ve pilin üstün soğutma verimliliğine sahip olduğunu belirtiyor.
Nio, halihazırda standart sıvı elektrolitlere sahip araçları için 75 kWh ve 100 kWh NMC akü seçenekleri sundu. Yeni SSB’nin kapasitesi çok daha büyük olmasına karşın öteki iki küçük paketle tıpkı boyutlara sahip. Bununla birlikte rastgele bir Nio aracına takılabiliyor.
Bataryasız araç satın alabilme imkanı!
Nio, Çin’de elektrikli araç için bataryasız satın alma imkanı sunmakta. Günlük araç kullanım rutininize uygun olan batarya çeşidini satın alabiliyor, dilediğinizde bataryanızı değiştirip yükseltebiliyor yahut bataryayı aylık ve yıllık olarak kiralayabiliyorsunuz. Bu da insanların elektrikli araçlar hakkındaki en büyük kuşkusu olan “batarya biterse ne olur?” meselesini çözmüş oluyor. Bu ortada 75 kWh’lik bir bataryanın günlük kiralama fiyatının yaklaşık 7$ olduğunu da belirtelim.
Şirket, 23 Aralık’ta Xi’an’da Nio Day 2023 aktifliğini düzenleyecek. Aktiflikte yeni Mercedes-Maybach gibisi ultra lüks sedan aracı Nio ET9‘u tanıtacak. Bu araç büyük olasılıkla yeni 150 kWh’lık yarı katı hal pil ile gelecek.
Nio ET7’nin kırdığı menzil rekoru hakkında sizlerin fikri nedir? Sizce elektrikli araçlara geçiş için gerçek vakit mı?
Shiftdelete
Kaynak : https://shiftdelete.net/bataryasiz-arac-satan-nio-et7-ile-menzil-rekoru-kirdi