Artık oyun içi NPC’leri NVIDIA’nın yapay zekası yapacak

NVIDIA DLSS teknolojisinin geleceği hakkında değerli açıklamalarda bulundu, Yapay zeka ile oyun içi dokular ve objeler oluşturacak.

Artık oyun içi NPC’leri NVIDIA’nın yapay zekası yapacak
  • 0
  • 4
  • 24 Haziran 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

NVIDIA, Deep Learning Muhteşem Sampling (DLSS) teknolojisinin geleceğiyle ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. NVIDIA CEO’su Jensen Huang, yaptığı bir konuşmada, DLSS teknolojisinin gelecekte yapay zeka kullanarak oyun içi dokular, karakterler ve objeler oluşturabileceğini söyledi. Pekala, bu ne manaya geliyor?

NVIDIA DLSS ile oyun dünyasında yapay zeka dokunuşu geliyor

Şu anda DLSS, RTX GPU’lar üzerindeki tensor çekirdeklerini kullanarak oyun performansını artırıyor ve kare suratlarını yükseltiyor. Lakin, yeni jenerasyon DLSS ile işler çok daha heyecan verici hale geliyor. Huang, DLSS’in gelecekte kendi başına doku ve objeler oluşturabileceğini, tıpkı şu anda kareleri ölçeklendirdiği üzere, oyun içi varlıkları büsbütün yapay zeka ile yaratabileceğini açıkladı. Bu, oyun performansının yanı sıra grafik kalitesinde de büyük bir sıçrama demek.

NVIDIA, ayrıyeten yeni bir doku sıkıştırma teknolojisi üzerinde çalışıyor. Bu teknoloji, eğitimli yapay zeka hudut ağlarını kullanarak oyun içi doku kalitesini artırırken, görüntü belleği (VRAM) taleplerini mevcut düzeylerde tutuyor. Klâsik doku sıkıştırma usulleri 8x sıkıştırma oranı ile sınırlıyken, NVIDIA’nın yeni teknolojisi bu oranı 16x’e çıkarabiliyor. Yani, oyunlar hem daha hoş görünecek hem de performanstan ödün vermeyecek.

DLSS 3 ile NVIDIA, özgün çerçeveler ortasına ek çerçeveler ekleyerek performansı artırıyordu. Lakin yeni DLSS, bir adım öteye gidiyor ve oyun içi varlıkları büsbütün sıfırdan oluşturuyor. DLSS, oyun dünyasında varlıkların nerede bulunması gerektiğini ve hangi varlıkların render edilmesi gerektiğini öğrendikten sonra, bu varlıkları büsbütün kendi başına yaratacak. Düşünün ki, bir oyun oynuyorsunuz ve gördüğünüz her şey yapay zeka tarafından anında oluşturuluyor.

Huang, DLSS’in yalnızca varlıkları değil, tıpkı vakitte NPC’leri (oyuncu olmayan karakterler) de oluşturabileceğini söyledi. Mesela, bir oyun içinde altı karakter varsa, bunların ikisi gerçek karakterler iken, başka dört karakter büsbütün yapay zeka tarafından oluşturulacak. NVIDIA ACE (Avatar Creation Engine) teknolojisi de bu işte devreye giriyor ve NPC’lere özgün diyaloglar ve cevaplar vererek onları daha gerçekçi hale getiriyor. Yani, oyunlar yalnızca görsel olarak değil, birebir vakitte etkileşim açısından da bir ihtilal yaşayacak.

NVIDIA, gelecekte PC oyunlarının büsbütün yapay zeka tarafından render edileceğini öngörüyor. Klasik 3D grafik renderleme usulleri yerini yapay zeka tabanlı formüllere bırakacak. Şu anda oyun içinde muhakkak varlıkların yapay zeka tarafından oluşturulması, NVIDIA’nın hayal ettiği bu geleceğe yanlışsız atılan birinci adımlar olarak görülüyor.

Yani, oyun dünyasında inanılmaz yenilikler bizleri bekliyor. Siz bu gelişmeler hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazmayı unutmayın.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/oyun-npc-nvidia-dlss-yapay-zeka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir