Amazon, yeni yapay zeka özelliğini müşteriler üzerinde test ediyor

Amazon’un müşterilere yönelik başlattığı yeni yapay zeka dayanaklı özellik, alışveriş tecrübesini kişiselleştirmeyi hedefliyor

Amazon, yeni yapay zeka özelliğini müşteriler üzerinde test ediyor
  • 0
  • 5
  • 23 Ocak 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Amazon, müşteri tecrübesini daha da zenginleştirmek ve alışveriş sürecini daha interaktif kılmak ismine yapay zeka tabanlı yeni bir özelliği test ediyor. Bu hafta itibariyle, şirket taşınabilir uygulamasında kullanıma sunulan bu bilhassa müşterilere eserlerle ilgili ayrıntılı sorular sorma ve daha şahsileştirilmiş karşılıklar alma imkanı sağlıyor.

Yeni özellik, kullanıcıların eser sayfasındaki “Sorular” kısmından yapay zeka dayanaklı bir araç aracılığıyla bilgi almalarını mümkün kılıyor. Evvelki versiyonundan farklı olarak, bu özellik ile kullanıcılar daha spesifik ve ayrıntılı sorular sorma talihine sahip olacak.

Amazon’un yeni asistanından fikir alabileceksiniz

Kullanıcılar artık “Bu siyah kıyafet kız isteme için uygun bir elbise mi?” yahut “Bu ceket karlı havada beni sıcak meblağ mı?” üzere özel sorulara anında cevaplar alabilecekler. Yapay zeka takviyeli bu araç, yalnızca bilgi sağlamakla kalmıyor; birebir vakitte tarz teklifleri sunma, armağan konusunda tavsiyelerde bulunma, latifeler yapma ve kullanıcıları bir eseri satın almaya ikna etme yeteneklerine sahip.

Ancak, her yapay zeka uygulamasında olduğu üzere, bu özellik bazen alakasız, tutarsız yahut yanlış cevaplar verebiliyor. Bu yeni adım, Amazon’un müşteri tecrübesini geliştirme eforlarının bir devamı niteliğinde. Şirket, daha evvel geçmiş alışverişlere dayalı boyut teklifleri ve eser inceleme özetleri üzere yapay zeka takviyeli özelliklerini de test etmişti.

Amazon’un yapay zeka özelliği ne vakit kullanılacak?

Amazon, tıpkı vakitte satıcıları desteklemek gayesiyle eser listeleme araçları ve Amazon Web Services üzerinde üretken yapay zeka teklifleri sunarak bu alanda liderliğini sürdürmeye çalışıyor. Fakat, şirket şimdi bu özelliğin kalıcı olup olmayacağı yahut web sitesinde kullanıma sunulup sunulmayacağı konusunda net bir açıklama yapmış değil.

Bu özelliğin geniş kitlelere ne vakit sunulacağı ve müşteri geri bildirimlerine nazaran nasıl evrileceği merak konusu. Perakende dalındaki rakiplerinin de emsal teknolojilere yatırım yapma eğiliminde olduğu düşünüldüğünde, bu yeni yapay zeka özelliği, Amazon’un rekabet avantajını daha da pekiştirebilir.

Peki siz bu yenilik hakkında ne düşünüyorsunuz? Aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/amazon-yeni-yapay-zeka-ozelligini-musteriler-uzerinde-test-ediyor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir