Almanya’da elektrikli araç satışları çakıldı! Sorun menzil değil

Almanya’daki elektrikli araç satışlarının düşmesinin sebepleri daha geniş bir şarj altyapısı ve menzil iyileştirmeleri değil. İşte sebebi…

Almanya’da elektrikli araç satışları çakıldı! Sorun menzil değil
  • 0
  • 8
  • 2 Ağustos 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Almanya’da elektrikli araç satışları resmen tabana vurdu. Satışlar hükümetin amaçlarının çok altında kalmış durumda. Ancak bu kere sorun düşündüğümüz üzere menzilin az olması değil, çok daha enteresan bir sebebi var. Bununla ilgili yapılan bir anket sorunun asıl sebebini ortaya çıkardı. İşte detaylar…

Almanya’daki elektrikli araç satışlarının düşme sebebi: Toplumsal baskı

Elektrikli araçlar, iklim değişikliğiyle gayrette muhakkak büyük bir umut kaynağı olarak görülüyor. Alman hükümeti, 2030 yılına kadar 15 milyon elektrikli aracın yollarda olmasını hedefliyor. Lakin, Alman halkı bu hususta biraz temkinli. Mayıs 2024’te Almanya’da günde ortalama yalnızca 958 elektrikli araç tescil edildi. 15 milyon maksadına ulaşmak için bu sayının günde 5 bin 500 araca çıkması gerekiyor. Pekala, bu yavaş ilerlemenin nedeni ne olabilir?

Uzun müddettir elektrikli araç satışları menzil yetersizliği ve şarj altyapısının eksikliği en büyük şikayet konusuydu. Alman hükümeti, bu durumu çözmek için büyük akaryakıt istasyonlarına şarj istasyonları kurma zaruriliği getiren bir yasa tasarısı bile çıkardı. Lakin yapılan yeni bir araştırma, asıl sorunun bu olmadığını gösteriyor.

Uluslararası bir araştırma grubu, Almanya, İspanya ve Şili’de yaptığı anketlerle elektrikli araç alımında en büyük tesirin sosyal baskı olduğunu ortaya koydu. Araştırma, elektrikli araçların algılanan ekolojik yararlarının akabinde, toplumsal pahanın en büyük tesire sahip olduğunu gösteriyor. Lakin, yeşil reklamlara duyulan kuşku de, elektrikli araç satın alma isteğini azaltıyor. Beşerler, etraf dostu araçlar alırken bile “Gerçekten bu kadar yararlı mı?” diye sorguluyor.

Araştırmaya nazaran, şirketlerin pazarlama iletilerinde daha şeffaf ve dürüst olmaları gerekiyor. Kassel Üniversitesi’nden Profesör Ralf Wagner, politikacıların da elektrikli araçların ekolojik ve toplumsal yararları konusunda farkındalığı artırma gayretlerini ağırlaştırmaları gerektiğini belirtiyor. Ayrıyeten, elektrikli araçların maliyetlerinin sübvansiyonlarla düşürülmesi, bu araçları daha geniş kitleler için erişilebilir kılabilir.

Elektrikli araçların geleceği parlak, lakin bu geleceği hızlandırmak için biraz daha toplumsal takviye ve itimat gerekiyor üzere görünüyor. Şirketler ve siyasetçiler, insanları bu hususta daha fazla bilinçlendirmeli ve itimat oluşturmalı. Sizce de o denli mi? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/almanya-elektrikli-arac-satislari-sorun-menzil-degil

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir