Uzmanından Ramazan’da verimli ders çalışma tüyoları!
Ramazan ayında oruç tutunlar için ders çalışmak, oruçluyken enerji yönetimi ve verimli zaman planlamasını gerektiriyor. Uzmanlar, bu süreci doğru yöneterek akademik başarının artırılabileceğini belirtiyor.
Ramazan ayında oruç tutunlar için ders çalışmak, oruçluyken güç idaresi ve verimli vakit planlamasını gerektiriyor. Uzmanlar, bu süreci gerçek yöneterek akademik muvaffakiyetin artırılabileceğini belirtiyor.
Ramazan ayını verimli geçirmenin mümkün olduğunu belirten Uzm. Ruhsal Danışman Özgür Akoğlan, “Zaman planlaması yapın. Sahurda yedikten sonraki 1-2 saat, zihnin en dinç olduğu vakittir. Bu saatleri şiddetli hususlara yahut sorun çözmeye ayırın. Zihin tazeyken sıkıntı mevzulara odaklanın.” dedi.
Üsküdar Üniversitesi Eğitim Kurumları ve Rehberlik Hizmetleri Yöneticisi Uzman Ruhsal Danışman Özgür Akoğlan, öğrencilerin Ramazan ayını verimli bir formda değerlendirebilmeleri için değerli ipuçları paylaştı.
Enerji ve vakit idaresini yanlışsız planlayın!
Özgür Akoğlan, Ramazan ayında verimli ders çalışmanın oruç tutarken güç ve vakit idaresini hakikat planlamayı gerektirdiğini tabir ederek, öğrencilere şu tekliflerde bulundu:
“Zaman planlaması yapın. Sahurda yedikten sonraki 1-2 saat, zihnin en dinç olduğu vakittir. Bu saatleri kuvvetli hususlara yahut sorun çözmeye ayırın. Zihin tazeyken güç bahislere odaklanın. Öğlenden sonra güç düşüşü yaşanabileceği için hafif tekrarlar, okuma yahut görüntü ders izleme üzere pasif çalışmalar yapın. İftardan 1-2 saat sonra (hafif sindirim için) yine odaklanarak çalışmaya devam edebilirsiniz. Bu saatlerde husus anlatımı yahut test tahlili yapılabilir.
Sahur ve iftar vakitlerini dikkate alın!
Gün içindeki güç dalgalanmalarını göz önünde bulundurarak çalışma saatlerinin bu öğünlere nazaran ayarlanması teklifinde de bulunan Özgür Akoğlan, şöyle devam etti:
“25 dakika çalışma + 5 dakika mola şeklinde çalışın. Molalarda nefes egzersizleri veya hafif esneme hareketleri yapmayı unutmayın. Not alarak, özet çıkararak veya anlatarak çalışın. Bu, odaklanmayı artırır. Enerjinizin yüksek olduğu saatleri zorlu derslere ayırın. Bir konuyu basitçe anlatamıyorsan öğrenmemişsin demektir. Konuyu çalış. Bir çocuğa anlatır gibi yaz. Eksikleri tespit et ve tekrar çalış. Öğrendiklerini 1. gün, 3. gün, 7. gün şeklinde tekrarlı çalışma, bilgileri uzun süre hafızada tutmaya yarar. Karmaşık konuları görselleştir (örneğin biyoloji konularını dallandırarak çizerek). Çalışmaya başlamak istemiyorsanız, ‘Sadece 5 dakika deneyeceğim’ diyerek başlayın çoğu zaman 5 dakikada geçtikten sonra bile çalışmaya devam ettiğinizi göreceksiniz.”
Fiziksel ve zihinsel dinçlik için öneriler
Ramazan ayında ders çalışırken hafif egzersizler ve nefes tekniklerinin de verimi artırdığını anlatan Akoğlan, “İftar sonrası 10-15 dakika yürüyüş yapmak kan dolaşımını hızlandırır ve odaklanmayı kolaylaştırır. Stresi azaltmak ve zihni sakinleştirmek için günde 5-10 dakika ayırın.” dedi.
Beslenme ve uyku düzeni önemli…
Sahurda protein (yumurta-peynir, kompleks karbonhidrat (tam buğday ekmeği-yulaf) ve lifli gıdalar (meyve-Sebze) tüketmenin gün boyu enerjiyi koruyacağını belirten Akoğlan, iftarda da ağır ve yağlı yiyeceklerden kaçınılması gerektiğini söyledi.
Uyku düzenine dikkat edilmesi gerektiğini de vurgulayan Akoğlan, sahur dolayısıyla bölünen uykunun gün içinde 20-30 dakikalık kısa şekerlemelerle telafi edilmesini önerdi.
İbadet ve motivasyon dengesi
Ramazan ayının manevi atmosferinin ders çalışma disipliniyle dengelenmesi gerektiğini belirten Akoğlan, “Bu ayı hem ibadet hem eğitim açısından en verimli şekilde geçireceğim” gibi olumlu telkinlerin motivasyonu artıracağını ifade etti. Öğrencilerin çalışma planlarına uymakta zorlandığı günler olabileceğini dile getiren Akoğlan, “Bazı günler planlar aksayabilir, önemli olan ertesi gün telafi etmektir. Mükemmeliyetçilikten kaçınılmalı” dedi.
Grup çalışmaları verimi artırıyor
Öğrencilerin iftardan sonra online veya yüz yüze grup çalışmaları yaparak motivasyonlarını artırabileceklerini söyleyen Akoğlan, aktif öğrenme tekniklerine önem verilmesi gerektiğini ifade etti. “Uzun saatler okumak yerine kısa notlar alın, şemalar çizin ve öğrendiklerinizi sesli tekrar edin” diyen Akoğlan, hedef belirleyerek çalışmanın da başarıyı artıracağını söyledi. (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)
Kaynak : Bilim ve Sağlık Haber Ajansı