Yerli ve milli havacılık motoru 100. uçuşunu tamamladı!

Yerli ve milli havacılık motoru TEI-PD170 bugün itibariyle 100. uçuşunu tamamladı. İşte konuyla ilgili ayrıntılar…

Yerli ve milli havacılık motoru 100. uçuşunu tamamladı!
  • 0
  • 2
  • 11 Ağustos 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Türkiye’nin önemli savunma sanayi hamlelerinden biri de yerli havacılık motorları. Bu konuda önemli çalışmalar yapan TEI, Türkiye’nin ilk millî turbodizel havacılık motoru TEI-PD170 modelini üretti. Test uçuşlarında olan yerli ve milli havacılık motoru Aksungur ile 100. uçuşunu tamamladı. İşte detaylar…

TEI-PD170, 100. uçuşunu tamamladı! İşte detaylar

Türkiye’nin ilk milli turbodizel havacılık motoru TEI-PD170, Aksungur İHA ile birlikte 100. uçuşunu da bugün tamamladı. TEI tarafından yapılan açıklamada Aksungur üzerindeki 100. uçuş ile birlikte motorun toplamda 520 saat uçtuğu belirtildi.

Şu anda yerli ve milli İHA Aksungur ile uçuş testlerini tamamlayan motorun ileri de farklı tip havacılık ürünlerine de entegre edilmesi bekleniyor. Konuyla ilgili olarak TEI resmi X (Twitter) hesabından yapılan paylaşımda:

“Türkiye’nin ilk millî turbodizel havacılık motoru TEI-PD170, AKSUNGUR’a güç vermeye devam ediyor! Millî motorumuz TEI-PD170, AKSUNGUR ile 100. uçuşunu da başarıyla tamamlayarak bu platformla toplam 520 saat uçuş süresine ulaşmış oldu! Millî platformlarımızı millî motorlarımızla göklerle buluşturmak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz!” ifadelerine yer verildi.

Milli turbodizel havacılık motoru TEI-PD170 özellikleri

  • Motor Konfigürasyonu: Sıralı 4 Silindir
  • Silindir Hacmi: 2,1 Litre
  • Hava Besleme: İki Kademe Seri Turboşarj
  • Yakıt Besleme: Ortak Yakıt Hattı (Common Rail)
  • Kalkış Gücü: 172 HP (±2)
  • Sürekli Güç (@2300 propeller RPM): 172 HP (±2)
  • İrtifa Gücü (@20.000 ft.): 170 HP
  • İrtifa Gücü (@30.000 ft.): 130 HP
  • BSFC (@ MSL): 207 g/kWh (±3)
  • Yakıt: JP-8 veya Jet-A1
  • Kuru Ağırlık: 162 kg
  • Motor Kontrolü: Yedekli Motor Kontrol Sistemi (MKS)
  • Uçak Konfigürasyonu: İtici ve Çekici
  • Pervane Kontrolü: MKS Kontrollü Hidromekanik Govarnör
  • Elektriksel Güç Üretimi: 2 x 4,5 kW
  • MKS Yazılımı ve Alternatör Kontrolü: DO-178C DAL-C sertifiye edilebilir

Aksungur İHA özellikleri

  • Motor tipi: PD-170 Çift Turbo Dizel
  • Motor gücü: 2×170 HP
  • Düz uçuş hızı: 250 km/sa
  • Havada kalış süresi: 50+ Saat
  • Maksimum irtifa: 25.000 ft
  • Azami kalkış ağırlığı: 3.300 kg
  • Faydalı yük kapasitesi: 750+ kg
  • Link menzili: 250+ km
  • Taaruz/deniz karakol görevi: 750 kg Harici Yük ile 25 kft’te 12 saat
  • Kanat açıklığı: 24 m
  • Yatay uzunluk: 11.6 m
  • Otonom uçuş kontrol sistemi
  • Otomatik iniş-kalkış sistemi
  • Yüksek hızlı veri bağlantısı

Silah sistemleri:

  • TEBER-81(Lazer Güdümlü Mk-81)
  • MAM-C
  • MAM-L
  • HGK-3 (Hassas Güdüm Kiti)
  • TEBER-82 (Lazer Güdümlü Mk-82)
  • KGK (82) (Kanatlı Güdüm Kiti)
  • LUMTAS
  • Cirit
  • Minyatür Bomba

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/yerli-ve-milli-havacilik-motoru-100-ucusunu-tamamladi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir