Şaşırtan bilgiler! Oysaki Türkiye’nin yükü Instagram’ın omzundaymış

Ortaya çıkan bilgilere nazaran Instagram kullanıcı sayısı bakımından Türkiye’nin 4. en büyük platformu. İşte bilmediğiniz tüm ayrıntılar…

Şaşırtan bilgiler! Oysaki Türkiye’nin yükü Instagram’ın omzundaymış
  • 0
  • 18
  • 7 Ağustos 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

BTK kararıyla 2 Ağustos 2024’te erişime kapatılan Instagram, Türkiye’nin dijital dünyasında kıymetli bir boşluk yarattı. Ortaya çıkan bilgilere nazaran Instagram kullanıcı sayısı bakımından Türkiye’nin 4. en büyük platformu. Pekala hem yaşantımız hem de ülke ekonomimizde ne kadar tesirli olduğunu biliyor musunuz?

Türkiye’de her 3 reklamdan 1’i Instagram’da gösteriliyor!

Aylık 50.6 milyon kişi tarafından ziyaret edilen platform, internet kullanan her iki bireyden birinin faal olarak kullandığı bir mecra haline gelmiş durumda. Instagram’ı en çok 25-44 yaş ortası kullanıcılar tercih ediyor ve cinsiyet dağılımı yüzde 48,52 bayan, yüzde 51,48 erkek olarak neredeyse yarı yarıya. Bu da platformun genç ve dinamik bir kitleye hitap ettiğini gösteriyor.

Instagram sırf kullanıcılar için değil, reklamverenler için de Türkiye’nin en değerli mecralarından biri. Türkiye’de gösterilen her 100 reklamdan 33’ü Instagram’da yer alıyor. Bu da Instagram’ı yüzde 33’lük GÖSTERİ (Share of Voice) bedeliyle reklam platformları ortasında önder pozisyonuna getiriyor.

YouTube yüzde 19 ile ikinci sırada yer alırken, TikTok yüzde 8 ve Facebook yüzde 6 ile onu takip ediyor. Instagram platformuna en fazla reklam veren kategori ise yüzde 19,64 GÖSTERİ ile e-ticaret. E-ticareti sırasıyla medya (yüzde 6,64), şahsî bakım ve hijyen (yüzde 5,45) ve seyahat/turizm (yüzde 5,22) kesimleri izliyor.

Görsel yüklü bir platform olması Instagram’ı bilhassa turizm/seyahat sanayisi için cazip kılıyor ve bu kesimin reklam yatırımlarının yarısına yakınını Instagram’da yapmasına neden oluyor. Turizm/seyahat sanayisinin yayınladığı her 2 reklamdan 1’i Instagram’da yer alıyor. Instagram’da GÖSTERİ kıymetleri incelendiğinde yüzde 46 ile açık orta önde, onu yüzde 16 ile YouTube, yüzde 12 ile Facebook ve yüzde 14 ile TV takip ediyor.

Instagram birebir vakitte küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için de vazgeçilmez bir platform. Instagram’da yayınlanan reklamların yüzde 44’ü KOBİ’ler tarafından veriliyor. Getir, Unilever, Doping Hafıza ve Pladis üzere büyük markalar da Instagram’da faal olarak reklam veriyor olsa da KOBİ’lerin hakimiyeti göz arkası edilemez. Türkiye’nin en dev firmalarının verdikleri reklamlarla aldıkları hisseler KOBİ’lerin çok gerisinde kalıyor.

Dolayısıyla Instagram Türkiye’de hem kullanıcılar hem de reklamverenler için epeyce kıymetli bir platform pozisyonunda. Erişim pürüzünün devam etmesi de milyonlarca kullanıcının bağlantısını kısıtlamasının yanı sıra bilhassa KOBİ’ler başta olmak üzere birçok işletmenin ticari faaliyetlerini de sekteye uğratacak.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/turkiye-reklam-instagram

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir