BYD durdurulamıyor! Toyota’yı ikiye katladı
BYD elektrikli araç satışlarında patlama yaşadı, çalışan sayısını 700 bine çıkardı. Japon rakibi Toyota’yı ikiye katladı.
BYD elektrikli araç satışlarında patlama yaşadı, çalışan sayısını 700 bine çıkardı. Japon rakibi Toyota’yı ikiye katladı.
Çin’de elektrikli araç satışları resmen uçtu. Elektrikli araç (EV) satışları o denli bir patlama yaşadı ki, BYD elektrikli araç üreticisinin çalışan sayısı 700 bini aşarak Toyota’nın iki katına çıktı. BYD’nin bu gidişatı öteki araç üreticilerine ders niteliğinde. İşte detaylar…
BYD 700 bin çalışan sayısı ile Toyota’yı ikiye katladı! Çin’de elektrikli araç satışları tavan yaptı
Çin’de elektrikli araç satışları o kadar süratli artıyor ki, bu durum BYD üzere özel kesim devlerinin büyümesine çok büyük katkı sağlıyor. 2023 yılı sonunda Çin’de yaklaşık 30,57 milyon çalışan vardı ve bu sayı 2019’a nazaran yüzde 13 artmış durumda. Bu artışın yüzde 81’i özel bölüm firmaları tarafından sağlandı.
Uluslararası Güç Ajansı’nın (IEA) Global Elektrikli Araç Görünümü 2024 raporuna nazaran, geçen yıl dünya genelindeki tüm KONUT ve PHEV satışlarının yüzde 60’ı Çin’de gerçekleşmiş. Sayılar nitekim büyüleyici.
2023 yılında Çin’de yeni güç araçları (EV ve PHEV) kayıtları tam 8,1 milyona ulaştı ve bu, yıllık yüzde 35’lik bir artışı demek. Çin, geçen yıl 4 milyonun üzerinde araç ihraç ederek dünyanın en büyük araba ihracatçısı oldu. Bu araçların 1,2 milyonu yeni güç araçlarıydı ve bu sayı yıllık yüzde 80 artış gösterdi. Rapora nazaran, 2030 yılına kadar Çin’deki her üç araçtan biri elektrikli olacak.
BYD, elektrikli araç üretimi için 2019’dan bu yana yaklaşık 470 bin yeni çalışan ekleyerek toplam çalışan sayısını 700 binin üzerine çıkardı. Toyota’nın 375 bin çalışanı ile karşılaştırıldığında bu sayı neredeyse iki kat fazla. BYD, Volkswagen’i geçerek Çin’in en büyük araba üreticisi olduktan sonra durmak bilmiyor.
Şirket, en çok satan elektrikli araçlarının daha düşük fiyatlı “Honor” versiyonlarını piyasaya sürdü. BYD’nin en ucuz elektrikli aracı olan Seagull Honor sürümü, Çin’de yalnızca 9 bin 700 dolardan başlıyor. Evet, bu fiyatla elektrikli araç sahibi olabiliyorsunuz.
Bu ortada, Toyota büsbütün elektrikli araçlara geçiş konusunda geri adım atıyor ve “yeni nesil” motorlar geliştirme planları yapıyor. Elektrikli araç pazarı süratle büyürken, Toyota’nın bu geri adımı şaşırtan. Ancak belirli olmaz, tahminen de stratejilerini tekrar gözden geçirmek isteyebilirler.
Sizce BYD, araba devlerine fark atmaya devam edecek mi? Yoksa Toyota üzere araba üreticileri işleri bilakis çevirebilir mi? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.
Shiftdelete
Kaynak : https://shiftdelete.net/byd-elektrikli-arac-toyota-ikiye-katladi