Meta endişeli! TikTok, uygulama içi harcamaları ile bir prensip imza attı
Dünyanın en büyük kısa görüntü platformu TikTok, toplam uygulama içi harcama ölçüsü ile bir defa daha dikkat çekti.
Dünyanın en büyük kısa görüntü platformu TikTok, toplam uygulama içi harcama ölçüsü ile bir defa daha dikkat çekti.
Dünyanın en büyük kısa görüntü paylaşma platformu TikTok, son periyotlarda kıymetli güncellemeler ile dikkat çekmeyi başardı. Kullanıcı tecrübesini artırmak için yeni araçlar sunan toplumsal medya platformunun uygulama içi harcamaları da giderek arttı. Son yayınlanan bir rapor ise bu yıl TikTok’ta toplamda ne kadar uygulama içi harcama yapıldığını ortaya koydu. Buna nazaran Çin merkezli toplumsal medya devi, bir prensip imza attı.
TikTok’ta yapılan uygulama içi harcama toplamda ne kadar?
TikTok, son yıllarda kullanıcı sayısını bir epey artırdı. Çünkü uygulama, 2021 yılından itibaren aylık 1 milyardan fazla faal kullanıcıya sahip. Bu direkt uygulama içi harcamaları daha da artırdı. Bu noktada şirket, rakiplerini geride bırakmayı başardı.
Data.ai tarafından yayınlanan yeni bir rapor, App Store ve Play Store aracılığıyla TikTok’ta bugüne kadar gerçekleşen uygulama içi harcamaların ne kadar olduğunu gözler önüne serdi. Datalara geçmeden evvel bu harcamaların, kullanıcıların jeton satın almalarından geldiğini belirtelim. Kullanıcılar, jeton ile içerik üreticilerine armağan gönderebiliyor. TikTok ise bu ikramlar için yapılan harcamalardan yüzde 50 hisse alıyor.
İlgili raporda yer alan bilgilere nazaran TikTok harcamalarının büyük çoğunluğu, ABD ve Çin’deki kullanıcılar tarafından yapılıyor. Bu iki ülke, toplam harcamaların yüzde 50’sinden fazlasını oluşturuyor. Bununla bir arada Japonya, Almanya, İngiltere ve Suudi Arabistan’ın da büyük bir hissesi var.
Verileri incelediğimizde 2023 yılında TikTok‘ta 3,8 milyar dolar uygulama içi harcama yapıldığını görüyoruz. Bu sayı, evvelki sene 3,2 milyar dolardı. Bu da yüzde 15 oranında bir artışa tekabül etmekte.
2021 yılı da dahil olmak üzere 2016’ya kadarsa toplamda 2,8 milyar dolarlık harcama yapıldığı bilgisi mevcut. Buna nazaran son yıllarda harcamalarda kıymetli düzeyde bir artış olduğunu söyleyebilmek mutlaka mümkün.
TikTok uygulama içi harcama bilgileri şu biçimde;
Yıl | Uygulama İçi Harcama (dolar) |
---|---|
2023 | 3 milyar 840 milyon |
2022 | 3 milyar 320 milyon |
2021 | 1 milyar 720 milyon |
2020 | 910 milyon |
2019 | 160 milyon |
2018 | 30 milyon |
2017 | 17 milyon |
2016 | 4 milyon 700 bin |
TikTok, rakiplerini geride bıraktı!
TikTok, hayatımıza girdiği 2016 yılından bu yana toplamda 10 milyar dolar ile en fazla uygulama içi harcama yapılan taşınabilir uygulama oldu. Taşınabilir oyun tarafında ise 12 milyar dolar ile Candy Crush Saga, önder pozisyonda. TikTok’un rakipleri ile ortasını daha fazla açması bekleniyor. Çünkü 2024 yılında uygulama içi harcamaların 15 milyar dolara ulaşacağı ön görülüyor.
Shiftdelete
https://shiftdelete.net/tiktok-uygulama-ici-harcama-ne-kadar