Meta, AB’nin Dijital Hizmetler Maddesine dair birinci adımı attı

Meta, kullanıcıların Messenger ve Pazar yeri hesaplarını birleştirmesine müsaade vererek AB Dijital Hizmetler Maddesine dair birinci adımı attı

Meta, AB’nin Dijital Hizmetler Maddesine dair birinci adımı attı
  • 0
  • 6
  • 23 Ocak 2024
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...
  • +
  • -

Facebook ve Instagram ana şirketi Meta, kıymetli bir adım atarak Avrupa Birliği’nin Dijital Hizmetler Yasası’nda (DMA) belirtilen düzenlemelere uyma kararını açıkladı. Mart ayında yürürlüğe girecek olan DMA, teknoloji devlerinin kendi hizmetlerini kayırmalarını ve kendi ekosistemlerindeki kullanıcıları kısıtlamalarını önlemeyi amaçlıyor.

Meta’nın bu düzenlemelere uyması, AB’deki kullanıcı tecrübesi üzerinde geniş kapsamlı tesirlere sahip olacak

Meta’nın kararından kaynaklanan kıymetli değişikliklerden biri, kullanıcıların Messenger ve Facebook Pazar yeri hesaplarını ana Facebook hesaplarından ayırabilmeleri olacak.

Bu atılım, AB’deki bireylerin bu hizmetleri bağımsız hesaplarla kullanmalarına imkan tanıyarak, erişim için bir Facebook hesabına sahip olma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Hatta Facebook Pazar yerindeki konuşmalar artık e-posta üzerinden gerçekleşecek.

Meta, DMA’nın düzenlemelerine faal olarak karşı çıkmış ve başlangıçta Messenger ve Facebook Pazar yerinin DMA’ya tabi olmaması gerektiğini savunan bir temyiz müracaatında bulunmuştu. Şirket, artık ise koşullara uymayı seçti ve bu da mevzuata ahenk yaklaşımında kıymetli bir değişikliğe işaret ediyor.

Bu değişiklik, AB’deki kullanıcıların Facebook ve Instagram hesaplarını başka tutabilecekleri manasına geliyor. Ahengin tesiri Messenger ve Pazar yerinin ötesine geçerek Facebook, Instagram, WhatsApp ve Meta reklamları üzere öbür Meta platformlarını da kapsıyor.

DMA, Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance ve Microsoft’un yanı sıra Meta’nın da ortalarında bulunduğu birtakım şirketleri “kapı bekçileri” olarak tanımlıyor. Bu bekçiler; kullanıcı tabanı, gelir, değerleme ve temel platform hizmetleriyle ilgili olarak işletmeler ve tüketiciler ortasında kıymetli ağ geçitleri olarak oynadıkları rol üzere faktörler nedeniyle düzenlemelere tabi tutuluyor.

Meta uymayı tercih ederken, ByteDance ve Apple üzere kapı bekçisi olarak belirlenen başka şirketler, Mart 2024’te yürürlüğe girmesinden evvel DMA’nın düzenlemelerine karşı çıktılar. Bilhassa Alphabet’in sahibi Google, kısa mühlet evvel kullanıcıların YouTube ve Chrome üzere platformların bilgilerini paylaşmasını engellemelerine imkan tanıyan tedbirleri duyurarak teknoloji devlerinin gelişen düzenleyici ortama verdikleri farklı yansıları gözler önüne serdi.

Shiftdelete

Kaynak : https://shiftdelete.net/meta-ab-dijital-hizmetler-yasasi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir